Most linowy

Pomoce:

  • resorak
  • tekturowe płytki o jednakowej wielkości
  • sznurek
  • spinacze
  • dziurkacz
  • nożyczki

O innych rodzajach mostów możesz przeczytać w książce na stronie 201-208: Jelinek J.A., Dziecko konstruktorem. Rozwijanie zadatków uzdolnień technicznych u dzieci przedszkolnych i uczniów klasach I-III (Wydawnictwo CEBP, Kraków, 2018). O książce możesz się dowiedzieć więcej pod adresem: www.blizejprzedszkola.pl/dzk .

Zawarte na tej stronie informacje bazują na treści zapisanej w książce i rozszerza je.


Pomysł na most linowy powstał, gdy mój syn bawił się samochodami na kanapie. Przystawił krzesło – widać było, że przeskakuje samochodami między powierzchnią krzesła a kanapy. Zaproponowałem budowę mostu linowego. Zaczęliśmy od przycięcia takich samych dwóch kawałków sznurka

Następnie zaczęliśmy wykonywać płytki po których będą jeździć samochody-zabawki. Marcin – mój syn dzielnie walczył z dziurkaczem.

Czas na przewlekanie sznurka przez otwory.

Gdy już oba sznurki zostały w przewleczone – zamocowałem sznurki na oparciach krzeseł. Po czym sprawdziliśmy czy samochody nie spadają – most wytrzymuje ich ciężar.

Pojawił się też problem techniczny w zastosowanej przeze mnie technice łączenia płyt mostu (proszę niepopełniać tego samego błędu i nie łączyć płyt na „zakładkę”). Poradziliśmy sobie z tym problemem poprzez rozłożenie jeszcze jednej nawierzchni – kartek papieru.

Niestety kartki zaczęły przesuwać się i spadać – należało je przymocować – stąd klipsy

Kilka minut później Marcin zapełniał już cały most swoimi zabawkami – tym razem należało dociążyć brzegi mostu inaczej zapadł by się pod ich ciężarem


Wkrótce potem znaleźliśmy inny model podobnego mostu.