KONTAKT: dzieciecafizyka@gmail.com
Szkolenia w Warszawie szkolenia prowadzę współpracując z Akademią Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej (ul. Szczęśliwicka 40, w pobliżu Dworca Zachodniego – zobacz na mapie). Istnieje możliwość wystawienia faktury. Tematyka:
- Edukacja techniczna w domu i przedszkolu – wspomaganie dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne
- Edukacja techniczna w domu, przedszkolu i szkole – wspomaganie dzieci w majsterkowaniu i konstruowaniu prostych urządzeń
- Edukacja techniczna w domu, przedszkolu i szkole – wspomaganie dzieci w konstruowaniu prostych urządzeń elektrycznych
- Przyroda nieożywiona w doświadczeniach i eksperymentach
- Gry strategiczne rozwijające ogólną sprawność intelektualną dzieci (i nie tylko)
Szkolenia poza Warszawą, na terenie całej Polski, prowadzę współpracując z Akademią Edukacji Bliżej Przedszkola.
Szkolenia dla nauczycieli. Tematyka:
- Przyroda nieożywiona w doświadczeniach i eksperymentach. Wprowadzanie dzieci w świat przyrody-woda i powietrze
- Rozwijanie uzdolnień technicznych u dzieci przedszkolnych i uczniów z klas I-III
- Gry rozwijające zdolności matematyczne i ogólną sprawność intelektualną dzieci przedszkolnych i szkolnych
- Edukacja astronomiczna dzieci w przedszkolu i wczesnej edukacji
- Dziecięce przekonania jako punkt wyjścia do organizowania skutecznej edukacji (na przykładzie przyrody nieożywionej)
- Edukacja techniczna – wprowadzanie dzieci do świata maszyn prostych
- Edukacja techniczna – wprowadzanie dzieci do świata elektryczności
Szkolenia dla rodziców. Tematyka:
- Edukacja domowa – jak rozwijać uzdolnienia techniczne dzieci przedszkolnych i szkolnych
- Edukacja domowa – rodzicielskie wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry matematyczne
Zajęcia dziećmi. Tematyka zajęć ustalam indywidualnie w zależności od potrzeb i możliwości. Oto kilka propozycji (tematy zajęć są pogrupowane tematycznie):
- Gry matematyczne i gry rozwijające ogólną sprawność intelektualną
- wersja dla dzieci przedszkolnych
- wersja dla uczniów szkolnych
- Przedszkolak / uczeń badaczem
- Fizyka – proste doświadczenia fizyczne i nauka wnioskowania
- Optyka – badanie światła słonecznego i zjawisko tęczy
- Optyka – lupa i pierwszy aparat fotograficzny
- Dźwięki – rurki PCV – instrument muzyczny
- Magnetyzm – namagnesować i rozmagnesować, siła przyciągania i kompas
- Przedszkolak / uczeń konstruktorem
- Budujemy dom, samochód i…
- Budujemy kolej linową
- Budujemy wentylator
- Budujemy zamek
- Budujemy studnię
- Przedszkolak / uczeń elektrykiem
- Budujemy latarkę
- Budujemy dzwonek do drzwi
- Budujemy wentylator
- Budujemy tester przewodnictwa prądu
- Budujemy alarm dotykowy
- Budujemy światła na skrzyżowaniu
- Przedszkolak / uczeń hydraulikiem
- Skąd się wzięła woda w kranie
- Zasada naczyń połączonych
- Wieża ciśnień
- Fontanna
- Źródło – rzeka – jezioro – morze
- Wydobywamy skarby z dna morza
Istnieje możliwość wystawienia faktury.
Przykładowe wypowiedzi uczestników moich zajęć
Zajęcia bardzo ciekawe. Zostało zaprezentowane wiele bardzo interesujących doświadczeń, które spokojnie można przeprowadzić z dziećmi. Odkrywcze dla mnie było to jak skonstruować latarkę czy modele dzwonka. Bardzo podobało mi się, że z tak prostych przedmiotów codziennego użytku można skonstruować cuda, które mogą zadziwić dzieci.
Magłosia
Zajęcia były ciekawe, aktywizujące. Dowiedziałam się oczywistych rzeczy o których nie miałam pojęcia. Pokazał mi Pan jak w prosty sposób można tworzyć coś z dziećmi mając do dyspozycji niewiele przedmiotów.
Ola
Bardzo podobały mi się, że wraz z teorią połączona była praktyka. Mieliśmy szansę budować maszyny proste, konstruować, doświadczać nowych fajnych rzeczy. Dało to wiele śmiechu i radości. Nie mogę się doczekać kiedy będę mogła to wykorzystać w pracy z dziećmi.
Ania
Bardzo ciekawe zajęcia, z chęcią wykorzystam w pracy z dziećmi to czego się na nich nauczyłam. Dużo praktyki, co jest na plus.
Magda
Na zajęciach zrozumiałam jak istotne jest przekazywanie dzieciom tak ważnej wiedzy jak techniczna oraz jak istotne jest danie im wolności w badaniu i sprawdzaniu.
Kasia
Ja usłyszałam, że będę miała zajęcia z techniki zaczęłam się bać. Bałam się fizyki w szkole. Jednak na zajęciach u pana Jana uświadomiłam sobie, że wcale nie jest tak trudno prowadzić zajęcia z techniki.
Krystyna
Tak naprawdę nigdy nie zastanawiałam się jak działają urządzenia z których korzystam na co dzień. Na zajęciach mogłam się tego dowiedzieć.
Ewa