BADANIE
ROWER, SAMOCHÓD, KOPARKA I PLAC BUDOWY w RYSUNKACH DZIECI
Temat badań: Stan informacji zawarty w rysunkach dzieci dzieci przedszkolnych (3-, 4-, 5-, 6-latki) na temat roweru, samochodu, koparki oraz placu budowy.
Cel badań: Przedstawienie wiedzy dzieci przedszkolnych na temat roweru, samochodu, koparki i placu budowy uwidocznionej na rysunkach.
Procedura badawcza: Studenci V roku kierunku Wychowanie Przedszkolne (2009 r.) udawali się do przedszkoli, w których poprosili dzieci o narysowanie rysunków na określone tematy: rower…, samochód…, koparkę… i plac budowy. W ten sposób dzieci bez wcześniejszego przygotowania poddane zostały ocenie znajomości konkretnych przedmiotów (i miejsca – placu budowy). Każdy rysunek był opisywany. Zebrano ok. 60 rysunków, poniżej przedstawione zostają tylko przykładowe.
Badania powiązane są z: badaniem graficznego schematu rysowania urządzeń w pracach dzieci w wieku 5 i 6 lat (nt. roweru, samochodu, koparki)..
Rysunki dziecięce:
ROWER