Szkolenia

KONTAKT: dzieciecafizyka@gmail.com

Prowadzę szkolenia dla nauczycieli. Tematyka oscyluje wokół matematyki, przyrody i techniki (ogólnie nauki ścisłe w przedszkolu i klasach I-III). Obszar: cała Polska. Tematyka szkoleń:

  • Przyroda nieożywiona w doświadczeniach i eksperymentach. Wprowadzanie dzieci w świat przyrody-woda i powietrze
  • Rozwijanie uzdolnień technicznych u dzieci przedszkolnych i uczniów z klas I-III
  • Gry rozwijające zdolności matematyczne i ogólną sprawność intelektualną dzieci przedszkolnych i szkolnych
  • Edukacja astronomiczna dzieci w przedszkolu i wczesnej edukacji
  • Dziecięce przekonania jako punkt wyjścia do organizowania skutecznej edukacji (na przykładzie przyrody nieożywionej)
  • Edukacja techniczna – wprowadzanie dzieci do świata maszyn prostych
  • Edukacja techniczna – wprowadzanie dzieci do świata elektryczności

Prowadzę szkolenia dla rodziców. Prowadzę także warsztaty dla rodziców na powyższe tematy. Przykłady tematów:

  • Edukacja domowa – jak rozwijać uzdolnienia techniczne dzieci przedszkolnych i szkolnych
  • Edukacja domowa – rodzicielskie wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry matematyczne

Prowadzę także zajęcia dziećmi. Propozycje zajęć ustalam indywidualnie w zależności od możliwości i potrzeb. Oto kilka propozycji (tematy zajęć są pogrupowane tematycznie):

  1. Gry matematyczne i gry rozwijające ogólną sprawność intelektualną
    1. wersja dla dzieci przedszkolnych
    2. wersja dla uczniów szkolnych
  2. Przedszkolak / uczeń badaczem
    1. Fizyka – proste doświadczenia fizyczne i nauka wnioskowania
    2. Optyka – badanie światła słonecznego i zjawisko tęczy
    3. Optyka – lupa i pierwszy aparat fotograficzny
    4. Dźwięki – rurki PCV – instrument muzyczny
    5. Magnetyzm – namagnesować i rozmagnesować, siła przyciągania i kompas
  3. Przedszkolak / uczeń konstruktorem
    1. Budujemy dom, samochód i…
    2. Budujemy kolej linową
    3. Budujemy wentylator
    4. Budujemy zamek
    5. Budujemy studnię
  4. Przedszkolak / uczeń elektrykiem
    1. Budujemy latarkę
    2. Budujemy dzwonek do drzwi
    3. Budujemy wentylator
    4. Budujemy tester przewodnictwa prądu
    5. Budujemy alarm dotykowy
    6. Budujemy światła na skrzyżowaniu
  5. Przedszkolak / uczeń hydraulikiem
    1. Skąd się wzięła woda w kranie
    2. Zasada naczyń połączonych
    3. Wieża ciśnień
    4. Fontanna
    5. Źródło – rzeka – jezioro – morze
    6. Wydobywamy skarby z dna morza

Istnieje możliwość wystawienia faktury.
Kontakt na adres: dzieciecafizyka@gmail.com

Mój samochód jest zawsze pełen przedmiotów na szkolenia. 

Ponieważ zależy mi aby uczestnicy aktywnie brali udział w szkoleniach dlatego szkolenia często przybierają postać warsztatów. Z tego też względu po kraju poruszam się samochodem (patrz: zdjęcie).

Przykładowe wypowiedzi uczestników moich zajęć

Zajęcia bardzo ciekawe. Zostało zaprezentowane wiele bardzo interesujących doświadczeń, które spokojnie można przeprowadzić z dziećmi. Odkrywcze dla mnie było to jak skonstruować latarkę czy modele dzwonka. Bardzo podobało mi się, że z tak prostych przedmiotów codziennego użytku można skonstruować cuda, które mogą zadziwić dzieci.

Magłosia

Zajęcia były ciekawe, aktywizujące. Dowiedziałam się oczywistych rzeczy o których nie miałam pojęcia. Pokazał mi Pan jak w prosty sposób można tworzyć coś z dziećmi mając do dyspozycji niewiele przedmiotów.

Ola

Bardzo podobały mi się, że wraz z teorią połączona była praktyka. Mieliśmy szansę budować maszyny proste, konstruować, doświadczać nowych fajnych rzeczy. Dało to wiele śmiechu i radości. Nie mogę się doczekać kiedy będę mogła to wykorzystać w pracy z dziećmi.

Ania

Bardzo ciekawe zajęcia, z chęcią wykorzystam w pracy z dziećmi to czego się na nich nauczyłam. Dużo praktyki, co jest na plus.

Magda

Na zajęciach zrozumiałam jak istotne jest przekazywanie dzieciom tak ważnej wiedzy jak techniczna oraz jak istotne jest danie im wolności w badaniu i sprawdzaniu.

Kasia

Ja usłyszałam, że będę miała zajęcia z techniki zaczęłam się bać. Bałam się fizyki w szkole. Jednak na zajęciach u pana Jana uświadomiłam sobie, że wcale nie jest tak trudno prowadzić zajęcia z techniki.

Krystyna

Tak naprawdę nigdy nie zastanawiałam się jak działają urządzenia z których korzystam na co dzień. Na zajęciach mogłam się tego dowiedzieć.

Ewa